Els Quatre Genets de l'Apocalipsi són els quatre cavallers que es descriuen en la primera part del capítol sisè de l'Apocalipsi. El capítol parla d'un pergamí a la mà dreta de Déu que està segellat amb set segells, en aquest escenari Jesús obre els primers quatre segells dels set, alliberant a aquests genets que munten en cavalls blanc, vermell, negre i un bayo. Segons l'exegesi representen i són al·legories de la victòria, la guerra, la fam i la mort, respectivament, encara que només a aquest últim se li designa per aquest nom. Su importancia radica en la cantidad de representaciones artísticas y generalmente en la influencia que tuvieron sobre la cultura occidental. Els quatre genets són descripcions simbòliques de diferents esdeveniments que tindran lloc al final dels temps.



- Cavall Blanc:
Cavalcat pel genet de la victòria.
Sant Ireneu i Sant Joan Crisòstom sostenen que l'arquer muntat sobre el cavall blanc és la triomfant propagació de l'Evangeli; una expansió que triomfa gràcies al suport polític. El pare Castellani ho deixa clar en interpretar que en la Monarquia Cristiana, la Christianitas, és l'ordre romà convertit a l'ortodòxia cristiana.
Portar un arc, una arma per aconseguir grans distàncies, és representació del que van fer els regnes cristians, recolzant i portant l'evangelització a pobles llunyans. Aquells que van afermar i construir sobre l'antic ordre romà, la Romanitas, l'ordre cristià que va perdurar des de Constantino fins l'emperador Carles V. El mil·lenni que després és narrat en la part final de l'Apocalipsi.
El Cavall Blanc i genet amb un arc. Representa la puresa.
Molts Cristians en general assumeixen que aquest cavaller és Jesucrist, perquè Crist també ve en un cavall blanc. Però Crist ve amb una espasa, no amb un arc (Apocalipsi 19: 11-15).
El primer genet és esmentat en Apocalipsi 6: 2, "I vaig mirar, i vaig veure un cavall blanc; i el seu genet duia un arc; i li van donar una corona, i va sortir vencent, i per vèncer. "El primer genet sembla referir-se al anticrist, a qui li serà donada autoritat i conquerirà a tots els que s'oposen a ell. El Anticrist és el fals imitador del veritable Crist, que tornarà en un cavall blanc (Apocalipsi 19: 11-16).


- Cavall Vermell:
Cavalcat pel genet de la guerra.
El pare Castellani consigna que desposseïda la monarquia cristiana de la seva existència vindrà "guerra o rumors de guerra" com diu Jesucrist. I afegeix més dient que això "és el començament dels dolors" però "encara no és la fi". Benet XV el 1917 va declarar: "Mai fins ara s'havia vist en el món la guerra com a institució permanent de tota la humanitat". I ja Castellani adverteix que veient dues guerres mundials sembla com si el món es preparés per una tercera.
Cavall Vermell i genet amb una espasa, llevant la pau de la terra i fent que els éssers humans es matin els uns als altres.
Què va dir Crist sobre això en la profecia de les Oliveres? "I sentireu de guerres i rumors de guerres: mireu que no us turbéis, perquè totes aquestes coses han de esdevenir, però la fi no és" Per això el segon genet representa la guerra.
El segon genet es descriu en Apocalipsi 6: 4, "I va sortir un altre cavall, bermejo; i al seu genet li van donar poder de treure de la terra la pau, i que es matessin els uns als altres; i se li va donar una gran espasa. "El segon genet es refereix a una terrible guerra que succeirà al final dels temps.
El pare Castellani consigna que desposseïda la monarquia cristiana de la seva existència vindrà "guerra o rumors de guerra" com diu Jesucrist. I afegeix més dient que això "és el començament dels dolors" però "encara no és la fi". Benet XV el 1917 va declarar: "Mai fins ara s'havia vist en el món la guerra com a institució permanent de tota la humanitat". I ja Castellani adverteix que veient dues guerres mundials sembla com si el món es preparés per una tercera.
Cavall Vermell i genet amb una espasa, llevant la pau de la terra i fent que els éssers humans es matin els uns als altres.
Què va dir Crist sobre això en la profecia de les Oliveres? "I sentireu de guerres i rumors de guerres: mireu que no us turbéis, perquè totes aquestes coses han de esdevenir, però la fi no és" Per això el segon genet representa la guerra.
El segon genet es descriu en Apocalipsi 6: 4, "I va sortir un altre cavall, bermejo; i al seu genet li van donar poder de treure de la terra la pau, i que es matessin els uns als altres; i se li va donar una gran espasa. "El segon genet es refereix a una terrible guerra que succeirà al final dels temps.


- Cavall Negre:
Cavalcant pel genet de la fam.El tercer genet munta un cavall negre i s'entén generalment com la fam. El genet porta un parell de balances o bàscules de pesatge, el que indica la forma en què el pa es pesa durant una fam.
Dels quatre homes a cavall, el cavall negre i el seu genet són els únics l'aparició s'acompanya d'una pronunciació vocal. Joan sent una veu, no identificada, però procedent dels quatre vivents, que parla dels preus del blat i l'ordi, també es diu "però no danyis l'oli ni el vi." Això suggereix que la fam del cavall negre és el d'augmentar el preu del gra, però sense afectar els subministraments d'oli i vino.Una explicació d'això és que els cultius de cereals haguessin estat més susceptibles en anys de fam que els cultius de oliveres i vinyes; la declaració també podria suggerir una contínua abundància de luxes per als rics, mentre que aliments bàsics com el pa són escassos, encara que no totalment esgotats. D'altra banda, la preservació de l'oli i el vi podria simbolitzar la preservació dels fidels cristians, que utilitzen oli i vi en els seus sagraments.
No obstant això, un dels quatre vivents diu que costarà el salari d'un dia per obtenir l'ordi i el blat. Per tant, el genet utilitza la seva escala per distribuir igualment uns dies de salari entre les nacions, resultant amb un terç per al Temple, atur no fer mal al ungit de Déu i de la seva riquesa.
El cavall Negre i genet amb una balança per pesar els escassos subministraments alimentaris.
L'oli i el vi potser representen luxes. El vi i l'oli fa referència als elements bàsics de l'economia d'Israel, semblés que enmig del judici Déu no permetrà que l'economia del seu poble sigui totalment destruïda. Per això el tercer genet representa la penúria, la fam i la crisi econòmica.
El tercer genet és descrit en Apocalipsi 6: 5-6, "... vaig veure un cavall negre; i el seu genet tenia una balança a la mà. I vaig sentir una veu d'enmig dels quatre vivents, que deia: Dos lliures de blat, un denari, i sis lliures d'ordi, un denari; però no danyis l'oli ni el vi. "El tercer genet es refereix a una gran fam que tindrà lloc, probablement com a resultat de les guerres produïdes pel segon genet.


- Cavall Bayo:
El quart i últim genet es diu mort. De tots els genets, és l'únic a qui el propi text explícitament dona un nom. Encara altres s'apliquen els noms de "pestilència" o "pesta" a aquest cavaller, sobre la base de traduccions alternatives de la Bíblia (com la Bíblia de Jerusalem). A diferència dels altres tres, no es descriu amb una arma o objecte, en lloc d'això se segueix per Hades. No obstant això, les il·lustracions d'aquest mostren principalment que porta una dalla.
En el color del cavall de la Mort podem veure que hi ha interpretacions en les que el color pot ser gris, verd, groc, però sempre un color indicant la pal·lidesa malaltissa d'un cadàver.
El començament del vers "se'ls va donar potestat sobre la quarta part de la terra" pot referir-se únicament a la Mort i l'Hades, o pot resumir el paper dels quatre genets. Els estudiosos no estan d'acord en aquest punt.
El Cavall Bayo o groc més anomenat com la "mort".
Segons el context bíblic els mitjans que utilitza per complir el seu propòsit són: Guerra, Fam, pestilències (virus, bacteris, epidèmies, malalties contagioses), i Feres de la terra (animals domèstics i salvatges). Les epidèmies que existeixen avui en dia, no es podran comparar amb el que ve per als habitants de la terra. Per això el quart genet representa enfermetats i la mort.
El quart genet és esmentat en Apocalipsi 6: 8, "Vaig mirar, i vaig veure un cavall groc i el seu genet tenia per nom Mort, i l'Hades el seguia; i li va ser donada potestat sobre la quarta part de la terra, per matar amb espasa, amb fam, i amb les feres de la terra. "El quart genet és el símbol de la mort i devastació. Sembla ser una combinació dels genets previs. El quart genet portarà més guerra i terribles fams juntament amb terribles plagues i malalties. El que és més sorprenent, o potser terrorífic, és que els quatre genets de l'Apocalipsi, només són "precursors" de judicis encara pitjors que ocorreran posteriorment en la tribulació (Apocalipsi capítols 8-9 i 16).



No hay comentarios:
Publicar un comentario